Sämsta med att ha häst...

... Är att det tar all ens tid :(
Jag är inte en sån som kan vara i stallet och med en kompis på samma vardag. Då måste kompisen följa med och det kke int är det roligaste när man int ens rider?
Man tkr ju att livet suger när någon frågar:
- Jo Maya! Jag och några till ska göra nåt på torsdag, vill du hänga med?
Samma svar: Nej jag ska till stallet :/ Jag ser VERKLIGEN inte stallet som något tråkigt. Men om man missar något roligt, åker i stallet, rider i spöregn. Så vill man bara gå och DÖÖÖÖÖ.
Klart man kan göra saker på helgerna, men jag tävlar ju oftast då ;) Så att  vara med kompisar och samtidigt ha en häst, är inget lätt!
Nu tänker ni säkert; Men hallå? Du kan väll ha en hästfri dag i veckan. Då tar din mamma hand om Dussan. Men det är lättare sagt än gjort.
Såhär är det. Min ensamstående mamma jobbar i sthlm och kmr hem vid 7 tiden typ. Att åka till stallet då efter en lång dag på jobbet kke int är det första man vill göra.
Vet verkligen int hur jag ska göra. Får nästan skaffa en BRA medryttare som tar henne typ en gång i veckan, någon som vill. Nej men asså snart äre dags asså^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0