Jag tror på henne!

Maya varför? Varför köper du en häst som är sent tagen, aldrig hoppat en riktigt tävling, aldrig tävlat dressyr?
Den frågan har MÅNGA frågat.
Vissa har sagt:
- Nej Maya, köp den inte! Du vet inte hur den reagerar på en tävling...
När jag åkte och provred Duchess så kände man att hon ville över hindret, hon ville göra rätt. Hon VILLE. Ta Stella, nellies häst som exempel. Den hade inte gått någon tävling, men hon hade viljan. Och det är precis det som Dussan oxå har. Man känner liksom om att hon vill hoppa, hon dras till hinder :p
Jag tror att hon kan gå väldigt höga klasser. Tänker inte avslöja vad mina mål är med henne innan mitt 18:e år.
Nu när jag vet och fått ett bevis på att hon klarar av LC, ska jag börja tävla lite LB, sakta men säkert. För det är viktigt att man inte gör, går för fort fram. Om det inte känns JÄTTEBRA. Det gör det med mig och Duss. Men som sagt, sakta men säkert! Jag har 6 år kvar att tävla henne, och det är mkt ;)
Sen kke min lillebror(som är väldigt hästintrsserad) ska tävla lite småklasser när jag blir lång på henne.
Så jag försöker göra så gott jag kan med min lilla älskling :')
tro hopp och kärlek står DU för!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0