Jag har fått en häst-låter det konstigt? Det skulle jag oxå tycka !

Ja, bloggen har legat nere, men har haft fullt upp med "Dussan" som hon kallas. Duchess, eller hon uttalas Datchess. Hon är 11 år, sto, tävlad upp till LB avd B.
Ok, ok jag backar bandet lite nu...
Vi kom till besiktningen. Kmr int med några detaljer, för vi var där i 4 timmar så det kmr nog ta ett tag att läsa om det då.
Kan iaf säga att dom GÅNG på GÅNG sa: Du är lyckligt lottad Maya, DU har verkligen en riktigt bra ponny. Säger int detta bara för att hon är min. Men hon är verkligen riktigt fin...
Men hon ville int riktigt gå in i våra transport. Asså det är ju bara att hon får vänja sig liksom ;) När vi kom dit ville alla titta och klappa. Dussipussi älskar ju att stå i centrum, så det hade hon nog inget emot.
Idag när vi skulle fodra så hade hon legat ner i boxen, skönt! Då vet vi att hon trivs :)
Åkte till lagga och red Tuffe emellan. Gick helt ok, men nästa vecka ska Dussan ridas på den lektionen.
Jag red ut med Lisa och Emilia. Asså jag hade tänkt att skritta pch trava lite, men hon var så duktig, satt vi tog en liten galopp. Vet inte riktigt vad jag ska göra imorgon, tror att det blir att jobba henne på åkern!
Bilder på henne kommer upp imorgon, ska ta med kameran till stallet då! Smart som jag är hade jag bara mobilen som smartaste kamera @ the moment idag..
BTW! Fick reda på att min kompis ponny och dussan är halvsyskon, how cool?!
Darre och jag :D
Loreen du äger, tack för att du tog hem skiten :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0