Besiktning!

På fredag smäller det!
Då besiktar jag en häst som jag kanske ska köpa.
Ni vet ju inte så mke om den hästen, men kan berätta om provridningarna :D
Första provridningen var väl för några veckor sen? Johanna, my lovely friend följde med.
Då så sadlade jag, tränsade osv själv för att verkligen få reda på hur hon var vid hantering.
Sen så hoppade jag upp och skrittade ut en sväng för att ridhuset var upptaget.
När ridhuset blev ledigt så började jag att värma upp. Hon var väldigt kännslig och pigg. PRECIS
min typ ;o Vi började hoppa några språng och jag kännde bah: HON KAN!!
Nej men det känndes SÅ rätt. Självklart har kmr vi ha saker att jobba med, spec i dressyren.
Men det ska vara så, right? Motgång och framgång går hand i hand? Så tkr jag ivf!
Vi provred henne en gång till, det var för ngn vecka sen bara. Då red jag ut och skritta, trava och galoppera lite.
Mamma och lillebror red lite oxå. Red ut just för att känna hur hon var då. Coollugn. Lite väl uppmärksam, men lugn.
Jobbade henne i skritt på en liten gårdsplan, då gick hon u n d e r b a r t !
Ja, och det var då som vi bestämmde os för att besikta henne den 9 mars. Så jag är ledig den dagen, för jag ska göra lite ärenden innan besiktningen. Sovmorgon är ju inte dåligt ;D
Haha SÅ sköön :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0