Upplägget

Något jag hade tänkt att skriva om nu.

Hur jag lägger upp tävlingarna, vilka klasser ska jag hoppa osv.
Mitt tips till dig som är ung och har köpt c/d-ponny är: ta det lugnt! Stressa dig int upp i klasserna. För jag har 6 år kvar och tar det lugnt med klättrandet.
Jag kör int en LD och sen så skyndar jag mig upp till en LA.

Har alltid sagt till mig själv och lovade mig det innan jag köpte häst att jag skulle bli stadig i klasserna innan jag gick upp. Vet många som har skyndat sig upp och sen har fått gått ner till noll igen.

Dessa klasser har jag hoppat på tävling(tar från den första tävlingen till den senaste)

Första tävlingen: LD
Andra: LD LD 0 fel
Tredje: LC LC(det var div III och det fanns ingen LD som förklass) 0 fel
Fjärde: LC LC 0 fel(VINST i förklass)
Femte: LD+ LC 4 fel i LC
Sjätte: LC LC+ 0 fel
Sjunde: LC LB 0 fel
Åttonde: LC LB(VINST I LB!!)

Sen i Augusti så kmr jag tävla LB LB.
Igentligen så är både jag och Duss HELT oberoende av höjden. Men det är ju int bara nollan som räknas? Känslan ska ju vara bra. Och som jag sa, jag har INGE bråttom med den här ponnyn. Hon kan jag kan, men vi ska vara helt 100 på varje höjd!

Dessutom kräver det massor med träning. Och ska jag vara helt ärlig? Så hadde jag knappt tränat bana på 90, eller jo kke några gånger. Men vi höjde aldrig särkillt mkt på träningen.

Men NÄR vi ska upp till LA så känner jag att jag måste vara förberädd. Hoppa mer banor på 1 m, för jag tror bara jag har hoppat 1 m två ggr på henne, enkelhinder asså^^ Vi kör ingen höjdhoppning på träning även fast jag vet att hon KAN hoppa rikitgt högt, men vi väntar ett tag med det va ;)

-EDIT- Jag har inga bilder på morfars dator, därför blir det sånna här bilder


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0