Jag vill bara spy på ordet "betyg"

Det där med betyg asså.. Fattar inte grejen med att 12-åringar ska få det. Gud vad jobbigt om en 12-årig tjej/kille som har sjukt mkt press får ett dåligt betyg.

"Vi vill att barnen ska satsa mer på skolan"
Men herregud betygen blir int viktiga förens i 8:an 9:an. Så varför ska 12 och 13 åringar få det då?!
Jag frågade mamma om det bara jag som tyckte såhär. Men hon höll med mig fullständigt.

Betyg, det ordet gör så att jag får mindre tid med vänner, mindre tid med min ponny, mindre tid med min familj.
För jag tänker ABSOLUT inte skita i skolan och betygen bara för att jag int fattar grejen med att få det tidigt.

Och fatta vad svårt för de lärare som får en helt ny elev/klass i 6:an eller 7:an. Vipps så ska de sätta betyg på en random människa. Nej UCH, så avslutar jag detta åsiktsinlägg! Tack och HEJ.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0