Hästbyte

Herregud vad bra jag och Emma har det där ;D
Idag var första passet tillsammans och det blev hoppning på banan. Eller halva passet dressyr och halva hoppning typ xd
 
Efter att ridit våra hästar ett tag så bytte vi :D Så jag fick Odette och Emma fick Dussan. Först så körde vi dressyr för att "känna" dom lite.
Odette har blivit SÅ mkt bättre sen sist som jag red henne! Eller ja, jag har ju blivit bättre på att rida eftersom att jag har ridit mkt oftare och så har ju Odette blivit bättre. 
 
Men jag är ju van vid Duss sköna trav så när jag travade på Odette så höll jag på att ramla av typ XD SÅ skumpig i jämfört med Dussans :p
Först red jag utan snodd och då gick det sådär... :p Så jag satte snodden och då gick det ganska bra! Tillslut så red jag till och med i galopp och hon höll formen. Haha snodden var aldrig spänd och ändå gick det SÅ mkt bättre med snodd xd
 
När vi hade ridit lite dressyr så hoppade vi. Till slut blev det bana :)
 
Dussan och Odette är varandras motsats: Odette behöver nästan ingen hand över hindret. Dussan behöver massor. Odette hoppar av för sent. Dussan hoppar av för tidigt. Odette är brun. Dussan är vit, nej jag driver. Men det kan vara nyttigt att rida andras hästar ibland (y)
 
Ibörjan så gav jag Odette mkt hand och Emma lite hand, men sen så blev vi vana vid deras "rutiner" så då gick det bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0