Pay n jump

Vi säger att det är igår nu. Så ja nu får ni reda på resultatet:
Red en 70 och 80 cm klass :D
Framridning:
Lite stretig och så. Hon ville int riktigt gå i form när det var så dåligt underlag och massa saker att kolla på ;) Dock så hann jag rida fram i typ en kvart :( På framhoppningen så började jag travhoppa ett mini mini kryss. Sedan gick jag över till att hoppa ett räcke i galopp. Hon hoppade allt från vilka lägen som helst!
Rundan - the moment:
ÅHH vad nervös jag var asså! De innan mig hade stannt på samma hemska hinder. Det var ifrån collectingring så det var ju int så konstigt ;) Men de sa iaf:
- MAYA PÅ DUCHESS, VARSEGOD OCH RID!
Började int hoppa direkt efter att jag fått startsignal. Utan red runt lite bland alla hinder och så. Fattade galopp och det bar iväg, fort gick det oxå :p På ett hinder blev det lite knas så det blev ett weird språng. Men det fixxade vi ändå! OCH VI BLEV NOLLADE!
Köpte rosett i sekritariatet och vi hade fått våran första rosett.
Sen var det int så många ekipage mellan mina två starter, vi skritta runt tills det blev dags att värma upp.
Nu var det mer upptrampat och finare underlag på framridningen. Då gick hon jätte fint och jag kände att vi hade nog en chans att blir nollade i 80 cm klassen oxå!
Det dags för framhoppning och det var trångt! Men hon hoppade alla språng vi tog.
När den innan hoppade så sa en funsinär
- Vad SÖT ponny du har! Vad heter den?
- Den heter Duchess :) Jag har bara haft henne i en månad så vi får se hur det går...
- Det går säkert bra ;)
Gjorde samma sak som i föraa klassen. Red runt på bnanan.
Och nu gick allt lite bäätre. Bättre vägar, och så. Men Duss tyckte att det var SÅ kul så att det gick fortare och fortare. Men det var kontrollerat!
Så nu har vi två rosetter tsm <3
Idag ska jag ut och gå med henne i kke en timme? Klätter lite och så. Fast jag går brevid ;)
Lagträning på tisdag så vi taggar ;D
Orkar int ladda upp bilderna från tävlingen, men snart ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0