femte plats!

Dagen började väldigt tidigt :/ Jag och Johanna gick upp med tuppen, käkade frulle och sen rullade bilen till stallet.
Vi mockade och fixade mat till tävlingen. När allt det var klart så borstade vi på Dussan som stog och små åt på lite morgon hö.
Väl framme på tävling så gick jag banan och startanmälde. Träffade bästa vän Becca som varit sjuk, så det var roligt :D Dock lite konstigt att faktiskt tävla mot sin bästis...
Började iaf värma upp och hoppa fram osv. Var lite nervo eftersom att det var lite läskiga titthinder som jag int vissa ifall hon skulle hoppa :(
Red in på banan och de sa:
- Maya varsegod och rid!
Så sjukt nervös var jag. Men vi klarade det galant och kom till omhoppning, där det gick super! Startade näst sist av C-ponnyerna och fick reda på att jag låg på 5:e plats. Så NU gällde det att hålla tummarna för att jag int blir nerpetad. Och det blev jag int! Kom 5:a på min första lokala tävling :o SÅÅÅÅÅ nöjd var jag och DET var Dussan oxå. GUUUUD vad hon kännde sig Bäst, vackrast, finast, ståtligast av ALLA! Men det var hon, enligt mig iaf ;D
Fick rosett och hör och häpna................... EN SVART RYGGSÄCK! Haha höll på att DÖ när jag fick reda på det -.- Ingen fick placket eller ngt.
I ärevarvet så blåste hon upp sig och gick i fin fin form (yy
Andra klassen var lagklass och jag var först ut som vanligt :)
Här var det int omhoppning på en gång, utan först grundomg. Även här NOLLA! Det blev även  alla andra, förutom en. Så laggas ponnylag var för första gången i historien med i omhoppningen!
Alla hade stor press så ja, vi gjorde så gott vi kunde :)
Jag blev iaf nollad och fick snabbste tiden innom laget :D Sen blev 2 andra ocå nollade förutom en. Tillsut kom vi på en 5:e plats. Alltså femma av 11 lag :) Är så stolt över henne och ja, vi köpte RÄTT häst!
Framridning^^
Framhoppning^^ Checka ponnyns hoppteknik! ♥_♥
Sämst ljus i ridhuset^^
Pluttan dåh! ♥
Det lönar sig!!
Hahaxd
Haha biffhäst :p


Kommentarer
Karolina & Olivia - hästblogg

Hejsan fin blogg!



Ta chansen att vinna en hel design, den 20 april så ska vi lotta ut TVÅ vinnare, som vinner varsin design efter egna önskemål! för mer information, klicka på länken! :D



http://ponnybruttornas.blogg.se/2012/april/ny-bloggtavling-1.html#comment



kram!

2012-04-15 @ 17:47:55
URL: http://ponnybruttornas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0